Elämänilo. Mili saa loman ajaksi hoidettavakseen luokan kasvin. Se stressaa häntä, ja elämästä tuntuu kadonneen kaikki ilo. Äiti rentoutuu joogalla ja Tuulia kasveja hoitamalla, mutta mikä olisi sopiva tapa Milille?
Voiko tulevaa ennustaa? Helena ja Mili kilpailevat samasta roolista kissatalon esityksessä. Helena huijaa Miliä muka ennustamalla, että Mili saa roolin, jolloin Mili lopettaa harjoittelun ja Helena saa etulyöntiaseman.
Mili kaipaa rauhaa. Puistoon istutetaan uusi puu ja sen kunniaksi järjestetään pieni tilaisuus. Mili haluaa lukea siellä runon, mutta ei löydä tarpeeksi rauhallista paikkaa sen opettelemiseen.
Älyn olympilaiset. Luka väittää olevansa älykkäämpi kuin Mili. Janne päättää järjestää pienen älykkyystestin. Kumpi lapsista on nokkelampi? Voiko älykkyyttä olla monenlaista?
Tunteiden meri. Anne tulee vahtimaan lapsia, ja he valmistelevat yhdessä isälle syntymäpäiväyllätystä. Mili käy läpi erilaisia tunteita. Ja Luka taitaa olla vähän ihastunut Anneen.
Kateutta. Luka menestyy ja pääsee televisioon puhumaan musiikistaan. Milistä tuntuu, että kukaan ei ole kiinnostunut hänestä, ja hän päättää tehdä asialle jotain.
Rohkeuskoe. Mili ja Marko kiistelevät siitä, kumpi on rohkeampi, ja tekevät hurjia temppuja. Juulia saa toimia erotuomarina, kun kisassa koittaa viimeinen haaste.
Pop-taidetta. Koulutehtävänä on kuvailla tärkeää ihmistä tai eläintä taiteen keinoin. Mili haluaa tietenkin kertoa Pop-koirastaan, mutta ei tiedä, miten sen tekisi.
Mili haluaa rahaa. Mili haluaa ostaa samanlaisen rantakassin kuin Helenallakin on, mutta hänellä ei ole rahaa. Kun äiti myy tavaroitaan pihakirpputorilla, päättää Milikin myydä jotain.
Ihmiset ja eläimet. Pormestari järjestää nimikilpailun puiston sokkelon uudeksi nimeksi. Kukin lapsi saa ehdottaa jotain eläintä ja perustella valintansa.
Neiti Oikeamieli. Mili haluaa olla supersankari, joka oikoo vääryyksiä. Luka syö Lolan kakkupalan, ja Mili määrää rangaistukseksi viisi päivää ilman ruokaa. Mutta Lola uskoo kunnon kostoon.
Itseluottamusta. Mili valitaan koripallojoukkueen kapteeniksi, mutta hän on epävarma taidoistaan. Auttaisiko, jos uskoisi itseensä enemmän? Vai olisiko onnenamuletista apua?
Mörkönsä kullakin. Mili luulee nähneensä koirankopissa mörön. Hän näki silmät, ja pojat kuvittelevat loput. Loppujen lopuksi kaikki pelkäävät, mutta Mili ja Juulia ottavat möröstä selvää.
Unta vai totta? Miliä ärsyttää, kun Lola uskoo mielikuvitusolentoon, ja hän päättää paljastaa sen. Mili joutuu myös pohtimaan alitajuntaa. Mikä se sellainen on?
Maitohammas. Mililtä irtoaa maitohammas ja hänen on vaikea puhua kunnolla. Leo nauraa Milille, mutta lapset päättävät näyttää hänelle, miltä tuntuu, kun pilkataan.
Opettaja sairastaa. Lasten opettaja sairastuu, mutta Mili on sitä mieltä, että oppia voi ihan hyvin yksinkin. Mutta ollaanko koulussa sittenkään vain oppimassa uusia asioita?
Oikea aika. Mili voittaa huvipuistosta kellon, mutta ei tiedä, miten aika toimii. Onko se vihollinen, joka pitää voittaa vai pitääkö tarttua hetkeen? Miksi joskus aika pitää unohtaa ja joskus on tärkeää olla ajoissa?
Yhteishenki. Pallokentän maali on rikki eikä puistossa voi potkia palloa. Lapset valitsevat keskuudestaan edustajan ja lähtevät pormestarin pakeille korjatakseen tilanteen.
Erottamattomat. Mili ja Juulia ovat riidoissa. Mitä oikeastaan on ystävyys? Pitääkö ystävien olla kaikesta samaa mieltä? Ikävä kyllä tyttöjen riita uhkaa pilata luokan musikaaliesityksen.
Tasajako. Mili voittaa radion kilpailusta kakun. Hän haluaa jakaa sen ystäviensä kesken, mutta miten jakaa kakku viiteen osaan? Vai onko tärkeämpää jakaa ystävien kanssa hauska hetki?
Pitsan salaisuus. Mili haluaa menestyä elämässään ja päättää alkaa isona pitsakokiksi. Tatu antaa hänen kokeilla työtä, mutta se ei suju kovin hyvin. Mikä sitten on menestymisen resepti?
Tavauskilpailu. Mili on valmistautunut tärkeään tavauskilpailuun, mutta hammassärky uhkaa estää osallistumisen. Mistä kipu tulee, ja voiko sitä opetella kestämään?
Lolan juhlat. Mili ja äiti järjestävät Lolalle syntymäpäiväjuhlat. Äiti joutuu lähtemään töihin ja kaikki jää Milin vastuulle. Mili pohtii työn, palkan ja työn tuottaman ilon kysymyksiä.
Oikeat sanat. Milin ja Lolan huoneeseen lentää papukaija, joka osaa puhua. Kun se karkaa uudestaan, kohtaavat lapset vierasta kieltä ja viittomakieltä puhuvia. Ja pitääkö välittämisestä aina kertoa puhumalla?
Suku ja perhe. Milin, Lolan ja Lukan pitää kirjoittaa kirje äidin Kyllikki-tädille, jota he eivät tunne. Mili miettii erilaisia perheitä ja sukulaisia, jotka ehkä asuvat kaukana. Mitä yhteistä heidän kanssaan voi olla?
Markon robotti. Mili rikkoo vahingossa Markon hienon robotin ja syyttää siitä mielikuvitustaan. Milin mielestä mielikuvitus aiheuttaa muitakin harmeja. Voisikohan sen kytkeä pois? HD
Jaskan aikakone. Mili pelkää huomista koetta ja yrittää vaikuttaa ajan kulkuun. Jaskan keksimä aikakone vähän temppuilee, mutta onneksi Mili saa apua kokeeseen lukemisessa. HD
Ihan väärin, Leo. Koulussa on juoksukilpailu, ja kaikki harjoittelevat. Paitsi Leo. Hän sanoo, että Jaska voittaa, koska on tummaihoinen. Onko meillä kaikilla ennakkoluuloja erilaisuutta kohtaan? HD
Vapaus. Mitä vapaus on? Jos kaikki tekevät niin kuin haluavat, seuraa kaaos. Mili yrittää kuvata elokuvaa. Mutta mikä onkaan se tapa, jolla se vihdoin onnistuu? HD
Liian pieni. Mili luulee kasvaneensa ja alkaa pohtia sen mukanaan tuomia muutoksia. Entä jos hän ei enää pidäkään Juulian isän spagetista - tai ystävistään Markosta ja Jaskasta? HD
Järjetöntä. Mili pitää lattiaharjaa hevosenaan, ja kavereiden mielestä se on järjetöntä. Monen järjettömältä vaikuttavan asian takana on kuitenkin looginen selitys. HD
Erehdys. Mili luulee, että Juulia rikkoi hänen leijansa tahallaan. Mutta asiat voi joskus nähdä tai ymmärtää väärin, ja uskoa sellaista, mikä ei olekaan totta. HD
Kasvukipuja. Mili huomaa, että Lola saa anteeksi jotain, mistä häntä isompana rangaistaisiin. Onko niin, että pienet saavat tehdä mitä vain? Ja ovatko isojen velvollisuudet tylsiä? HD
Halu vastaan tarve. Mili haluaa uuden pelin, mutta äiti ei suostu ostamaan sitä, koska Mili ei tarvitse sitä. Mitä ihminen vain haluaa ja mitä oikeasti tarvitsee? Sitä joutuu äitikin miettimään. HD
Sanoa vai vaieta? Mili ostaa Juulialle syntymäpäivälahjaksi mekon. Kun Mili ei näe sitä Juulian päällä, hän luulee, ettei Juulia pidä siitä. Voiko sellaisen asian sanoa suoraan? HD
Normaali. Mili ei halua pukeutua intiaaniksi Tatun pitserian juhliin. Hän haluaa olla normaali. Mutta mikä on "normaali"? Samanlainen kuin muutko? Kuka sen päättää? HD
Kuka on pomo? Nopein juoksija on puiston pomo ja saa palkinnoksi supertötterön. Kotona vanhemmat ovat pomoja ja ravintolan keittiössä keittiömestari. Mutta saako pomo tehdä aina niin kuin haluaa? HD
Kaksi näkökantaa. Jos ei voi luottaa silmiinsä tai korviinsa, niin mihin sitten voi? Moni asia näyttää katsojasta riippuen erilaiselta. Milin mielestä huone on siisti, mutta äiti on eri mieltä. HD
Ufo. Marko väittää nähneensä avaruusolennon ja lupaa näyttää sen kuvan, jos saa jotain vaihdossa. Mahtaako avaruudessa olla elämää ja avaruusolentoja? Mili yrittää selvittää asian. HD
Huugo on nero. Huugo on hyvä piirtämään ja muutenkin viisas. Janne kertoo musiikin ja tieteen neroista, ja lapset miettivät, millaisia neroja he haluaisivat olla. HD
Ruokalista. Koulussa on aina perjantaisin kalaa, josta Mili ei pidä. Joku on allerginen, ja jonkun uskonto kieltää tietyt ruuat. Mutta mikä olisi Milin oma ruokaperinne? HD
Taiteilua ja arvostelua. Luka haukkuu Milin piirustuksen. Mutta mikä oikeastaan on "hyvä piirustus"? Makuasioista ei pitäisi kiistellä, ja ehkä jokaisessa teoksessa on jotain hyvää. HD
Valinnan vaikeus. Sekä Jaska että Juulia kutsuvat Milin syntymäpäivilleen - samana päivänä. Lapset ovat kokkikurssilla, jossa pitää päättää, kumpi kahdesta pitsasta tehdään. Mili pohdiskelee valintojen vaikeutta. HD
Poikatyttö. Miliä askarruttaa, mikseivät tytöt ja pojat voi tehdä samoja asioita. Miksi Juulia ei voi pelata jalkapalloa ja miksi Helenan isä ei osallistu siivoukseen? HD
Rakkautta ilmassa. Helena on salaa ihastunut erääseen poikaan, ja kun Marko ja Leo saavat tietää, he kiusaavat Helenaa. Mili kyselee, miksi rakkaus on nolostuttavaa ja miksi rakastuneita kiusataan. HD
Totuus vai valhe. Mili miettii, voiko ystävälle sanoa totuuden joka tilanteessa? Vai onko parempi kaunistella asiaa, ettei pahoittaisi toisen mieltä? Tai voisiko kritiikin maustaa huumorilla? HD
Kilpailu ja palkinto. Miliä ei valita koulun uintijoukkueeseen ja hän haluaa hylätä koko harrastuksen. Mutta voiko urheilla muutenkin, kuin palkinnon kiilto silmissä? HD
Kilpailu ja palkinto. Miliä ei valita koulun uintijoukkueeseen ja hän haluaa hylätä koko harrastuksen. Mutta voiko urheilla muutenkin, kuin palkinnon kiilto silmissä? HD