Täydellinen pyörykkä. Herkkusieni onnistuu luomaan täydellisen herkullisen kompostipyörykän, jota maistettuaan Ruso kertoo asiasta koko kylälle. Kun kaikki Rihmakossa odottavat herkkua, kokki unohtaa yllättäen ohjeen.
Herkkusieni onnistuu luomaan täydellisen herkullisen kompostipyörykän, jota maistettuaan Ruso kertoo asiasta koko kylälle. Kun kaikki Rihmakossa odottavat nyt herkkua, kokki unohtaa yllättäen ohjeen.
Seikkailijat. Kuula antaa Rusolle, Mesille ja Sepille nimen Seikkailijat, koska ihailee näiden jännittäviä touhuja. Seikkailijat ottavatkin Kuulan mukaansa antaakseen tälle tilaisuuden nauttia hetken jännityksestä.
Kuula antaa Rusolle, Mesille ja Sepille nimen Seikkailijat, koska ihailee näiden jännittäviä touhuja. Seikkailijat ottavatkin Kuulan mukaansa antaakseen tälle tilaisuuden nauttia hetken jännityksestä.
Juokse, Rihmeli! Mesi huomaa Rihmelin säteilevän valloittavaa vireyttä. Hän haluaa selvittää, mikä hyvän olon salaisuus on, ja päätyy ystävineen jäljittämään Rihmeliä lenkkipolulle toiveenaan tulla yhtä energiseksi.
Mesi huomaa Rihmelin säteilevän valloittavaa vireyttä. Hän haluaa selvittää, mikä hyvän olon salaisuus on, ja päätyy ystävineen jäljittämään Rihmeliä lenkkipolulle toiveenaan tulla yhtä energiseksi.
Myrskyväijyjät. Ruso ja Mesi suostuvat Sepin kanssa retkelle, jonka tarkoituksena on tarkkailla myrskyä. Usein näillä retkillä myrsky on jäänyt tulematta, mutta tällä kertaa saadaan jännitystä myrskystä ja muustakin.
Ruso ja Mesi suostuvat Sepin kanssa retkelle, jonka tarkoituksena on tarkkailla myrskyä. Usein näillä retkillä myrsky on jäänyt tulematta, mutta tällä kertaa saadaan jännitystä myrskystä ja muustakin.
Etanatohtori. Sepi tuntee luontoa niin hyvin, että Ruso ja Mesi pitävät häntä lähes Vanhelon veroisena tietäjänä. Tiedot pannaan koetukselle, kun Vanhelon poissaollessa yksi kylän kotiloista tulee huonovointiseksi.
Sepi tuntee luontoa niin hyvin, että Ruso ja Mesi pitävät häntä lähes Vanhelon veroisena tietäjänä. Tiedot pannaan koetukselle, kun Vanhelon poissaollessa yksi kylän kotiloista tulee huonovointiseksi.
Hyvää meininkiä. Mesi ihailee suuresti Tryffin soittotaitoa ja häkeltyy, kun Tryffi kutsuu hänet kavereineen bändiinsä jamittelemaan. Kohta ensiesiintyminenkin on jo sovittu, vaikka soittajat eivät osaa vielä mitään.
Salamakaarna. Sepi löytää palan harvinaista salamakaarnaa, jonka löytämisestä hän on aina unelmoinut. Valitettavasti Fungi ja Miffi eksyivät leikkimään kaarnan luo jo hetkeä aiemmin ja hekin keksivät sille käyttöä.
Tryffimpää menoa. Tryffi on löytänyt ilokseen hienon kaulakorun, joka saa hänet tuntemaan olonsa entistä tryffimmäksi. Sepillä on tunne, että hän on nähnyt riipuksen jossain aiemmin. Kenelle se mahtaa kuulua?
Et varmaan uskalla. Ruso, Sepi ja Mesi leikkivät uskallusleikkiä, jossa keksitään jänniä tehtäviä toisille, mutta Fungin ja Miffin mielestä haasteet ovat liian helppoja. Niinpä Ruso suostuu hiukan kovempiin haasteisiin.
Maatähden matkassa. Ruso tahtoisi olla isona samanlainen kuin Maatähti, koska tämän mahtavan rihmahapsen elämä kuuluu olevan yhtä seikkailua. Hän päättää heti lyöttäytyä tämän seuraan, mutta onko totuus tarujen veroinen?
Pufin paras piknik. Puf voitti edellisvuoden sammalpallokisan, joten hän on saanut tehtäväkseen järjestää kesäpiknikin. Pulmana on, ettei Puf viihdy muiden käskyttäjänä. Sepi, Mesi ja Ruso tekevät parhaansa auttaakseen.
Tähtiapurit. Maatähden selkä menee jumiin, ja Sepi osuu sattumalta paikalle auttamaan hänet Rihmakkoon hoitoon. Ruso haluaisi ihailemansa potilaan saattajaksi kotimatkalle, mutta vaativa rihmahapsi valitsee Sepin.
Pomppuhaaste. Ruso on ylpeä keksittyään uuden pelin, jossa pompitaan kimmoisilla marjoilla kilpaa. Käykin ilmi, että rihmuiset tuntevat lajin lapsuudestaan, joten rihmuksut päättävät ottaa heistä mittaa ottelussa.
Kevään yllätys. Puf ei pidä muutoksista. Kevään tulo saa hänet puhkumaan hermostuneena niin, että koko kylä peittyy itiöihin. Ruso ystävineen rientää apuun ja koettaa saada Pufin rentoutumaan ja voittamaan pelkonsa.
Huhta ja pimeys. Rusolle selviää, että Huhta pelkää pimeää, joten hän ehdottaa, että voi viedä tämän puolesta rihminit yhden yön retkelle metsään. Leirillä on luvassa hurjia juttuja nuotiolla ja muutakin jännittävää.
Rulliainen. Sepi on niin etevä kuulapelissä, ettei kukaan halua enää haastaa häntä ja hänen taianomaisen hyvää lempikuulaansa. Onneksi Sumo suostuu yllättäen vastukseksi, mutta miten hän pärjää mestaria vastaan?
Ystävyyden taide. Kantarella ihastuu Mesin loihtimaan maalaukseen ja tarjoutuu opettamaan tälle lisää. Mesi joutuu kuitenkin ponnistelemaan keskittyäkseen, kun häntä houkuttaisi lähteä Sepin ja Ruson leikkeihin mukaan.
Salaperäinen siemen. Sepi löytää yllättäen siemenen, jollaista hän ei ole ennen nähnyt. Vanhelo, joka on kokenut kasvintuntija, kehottaa jättämään siemenen niille sijoilleen. Voittaako nuoren kasvintutkijan uteliaisuus?
Ruso haluaa tehdä rihmineihin vaikutuksen kertomalla erityiskyvystään, mutta tuntokinttu ei tottele ratkaisevalla hetkellä. Kyvyn kehittymistä pitäisi odotella rauhassa, mutta Ruso on malttamaton.
Rihmuksun hävitys. Ruso on valmistanut kylälle hienon taikaesityksen, mutta huomaa harmikseen, että Amanita istuu yleisössä. Amanita kun on kova taikuuden ystävä, mutta myös innokas paljastamaan temppujen salat muille.
Maatähti havaitsee kesähelteellä, että metsä alkaa kellastua ja kuihtua. Ruso kavereineen lähtee Maatähden ja Vanhelon avuksi tutkimaan tilannetta, mutta rihmahapsien riitely haittaa pelastustöitä.
Tarunomaisia tekoja. Sepi haluaa oppia kaiken rihmaloiden omasta Rihmatarustosta, joka on kokoelma mielikuvituksellisia viisauksia, joiden mukaan kylässä eletään. Perehtyäkseen perimätietoon hän ryhtyy Huhdan oppipojaksi.
Henkeäsalpaava Kuula-show. Ruso haluaisi olla yhtä vikkeläjalkainen kuin Kuula, mutta ryhtyy valmentamaan tätä, jotta Kuula voisi tehdä juoksutaidoillaan esityksen muiden ihasteltavaksi. Mutta onko Kuulasta esiintyjäksi?
Noutokompostia. Ruso, Sepi ja Mesi keksivät jaella kaikille ateriat noutoruokana kotiin. Palvelu tuntuu toimivalta, kunnes sekä Herkkusieni että muut kyläläiset alkavat kaivata toistensa seuraa yksin syömisen sijaan.
Lemahtava riidanaihe. Sepi on innoissaan löydettyään harvoin kukkivan kukan nupullaan. Harmillisesti kukka löytyy juuri kesken Ruson kanssa puuhastelua, ja kaveri pahastuu, kun Sepi jättää leikit kesken kukan vuoksi.
Rihmakon rallattaja. Rihmeli laulaa mielellään, mutta vain itsekseen metsässä. Mesi haluaa kannustaa ystäväänsä järjestämällä tälle konserttiyleisön täysin tietämättömänä siitä, että Rihmelin laulu on karmivaa kuultavaa.
Ennustaja-Ruso. Ruson jalka pärisee, mikä yleensä enteilee oivallusta. Pian Rihmakossa koetaan maanjäristys, ja Ruso vakuuttuu, että hänellä on kyky nähdä tulevaan. Kohta kaikki haluavat kuulla hänen ennustuksiaan.
Loistava Mesi. Lyhty, joka johtaa rihmalat kotiin öisin, on sammunut. Mesi päättää hoitaa lyhdyn homman, mutta lamppuna seisoskelu alkaa pitkästyttää. Kun hänen loistonsa yhtäkkiä sammuu, valoa tuleekin ikävä.
Metsän varjelija. Ruso haluaa tehdä rihmineihin vaikutuksen kertomalla erityiskyvystään, mutta tuntokinttu ei tottele ratkaisevalla hetkellä. Kyvyn kehittymistä pitäisi odotella rauhassa, mutta Ruso on malttamaton.
Metsän kaverit. Maatähti havaitsee kesähelteellä, että metsä alkaa kellastua ja kuihtua. Ruso kavereineen lähtee Maatähden ja Vanhelon avuksi tutkimaan tilannetta, mutta rihmahapsien riitely haittaa pelastustöitä.
Vanhelon aarre. Vanhelo haluaa vielä kokea, millaista oli nuorena rihmuksuna, ja liittyy Ruson, Mesin ja Sepin seuraan. Hän päätyy etsimään metsään kätkettyä aarretta, mutta nuorten tahdissa pysyminen ottaa koville.
Kimppakämppä. Muurahaiset valtaavat Miffin ja Fungin kodin, ja Ruso ja kumppanit päättävät tarjota naapureilleen yösijan. Naapureiden elämäntyyli vaatii isänniltä pitkäpinnaisuutta, eikä yhteiselo suju pulmitta.
Yritteliäs yllättäjä. Ruso yrittää kerrankin loihtia yllätyksen Sepille, joka on aina niin terävä, että keksii yllätykset etukäteen. Tehtävä ei ole helppo, sillä Mesi on vähällä paljastaa salaisuuden ennen aikojaan.
Lintupilli. Kantarellan pillillä voi houkutella paikalle satakielen, metsän kauneimman äänen. Pilli kuitenkin katoaa, ja Ruso kavereineen etsii sitä kuumeisesti saadakseen kuulla koko Rihmakon kehumaa laulajaa.
Käärmetanssi. Mesin liitokiekko lentää vahingossa käärmeen luolaan. Suurena eläinystävänä Sepi koettaa keksiä keinon saada sen takaisin, mutta se on hankalaa, sillä käärmeellä on luolassaan muutakin suojeltavaa.
Mikä Rihmakkoa jäytää? Rihmakossa huomataan, että joku tai jokin järsii kylän puurakenteita. Kun asiaa selvitetään, johtolangat vihjaavat vahvasti, että asialla olisi Tryffin uusi, harmittomalta vaikuttava lemmikki.
Mutainen kaveri. Mesi askartelee ystävyyden puun esittelemään rihmaloiden ystävyyssuhteita. Hän ymmärtää, että Mutukolla ei ole yhtään ystävää. Niinpä Mesi päättää kokeilla ystävystyä arkkivihollisen kanssa.
Heinäsirkka-Sepi. Rihmalat huvittelevat laskemalla mutaliukumäessä, mutta Sepiä leikki pelottaa. Kun Fungi ja Miffi nimittelevät häntä pelkuriksi, Sepi tulee uhonneeksi, että näyttää urheutensa varsinaisella urotyöllä.
Rihminin karkuretki. Rihmeli kaipaa lepoa, joten rihmuksut tarjoutuvat huolehtimaan vaaveroista hetken. Yllätyksiä riittää, kun yksi pienokaisista muuttuu odottamatta rihminiksi ja kipittää metsään, jossa vaaroja riittää.
Pörriäispuuhissa. Ruso unelmoi retkestä Rihmavuorelle, mutta Sepi ja Mesi haluavat ensin tarkastaa kedon kukat, jotta mehiläisten pölytys varmasti onnistuisi. Ruso koettaa tiukentaa työtahtia, mutta huonoin seurauksin.
Sankariansa. Rihminit hihkuvat innosta, kun Ruso kertoo heille keksimiään sankaritarinoita. Ruso ei uskalla kieltäytyä, kun pienet haluavat hänen näyttävän heille sankaritekoja. Kuoriutuuko hänestä oikea sankari?
Viisauden sauva. Ruso seuraa ihmeissään, kuinka taitavasti Vanhelo käyttää kävelysauvaansa. Hän haluaisi tuon Viisauden sauvan lainaan, jotta pääsisi itse kokeilemaan taitojaan, mutta sauvan käyttö vaatii malttia.
Mudan vankina. Fungi ja Miffi pilaavat Ruson valmisteleman leikkipaikan pelottelupilalla, joten Ruso toivoo, että jokin pilaisi heidänkin päivänsä. Yllättäen paikalle saapuukin Mutukko kiusaamaan kiusantekijöitä.
Kiperä sammakkopulma. Lisko on vallannut Ruson lempisammakon pesän. Vanhelo kieltää rihmuksuja sekaantumasta tilanteeseen, mutta heltyy Mesin pyyntöön majoittaa sammakko väliaikaisesti kylään. Tulokas ei miellytä kaikkia.
Metsäjekkupäivä. On metsäjekkupäivä, jolloin Rihmakossa keppostellaan ja jekutetaan kavereita. Ruso on keksinyt kavereineen mahtavan jekun, mutta kolmikko kompastuu keppostellessaan ja kaataa Kantarellan lempimaalin.