Lappeenrantalainen Jussi Mäkinen on pienestä pitäen pitänyt siipiautoista, niissä on hänen mielestään muodot kohdallaan. Ei siis ihme, että Jussi osti ensimmäiseksi autokseen sellaisen. Hän oli silloin 18-vuotias.
Hämeenlinnalainen Jyrki Virtanen on ajellut tällä Lincolnilla jo 1980-luvun lopulta lähtien. Autolla on Amerikassa ollut vain yksi omistaja ennen kuin se päätyi Suomeen ja Jyrkille.
Kuusankoskelainen Marko Tuunanen on pelastanut vanhan metsälöydön lopulliselta tuholta. Uudemman Chevroletin alustalle istutetun Hudsonin koria on mm. levennetty 30 senttimetriä.
Helsinkiläinen Pekka Kujala teki kaupat avoautostaan vuonna 2007. Hän osti Chevroletin Belgiasta näkemättä sitä itse. Yhden talven kestänyt kiireinen kunnostus onnistui nappiin ja autolla päästiin nauttimaan jo heti seuraavana kesänä.
Kotkalainen Ilkka Koskenheimo teki mieluisan latolöydön jo 1970-luvulla. Plymouthin pitkään kestäneeseen entisöintiin osallistui myös Ilkan vaimo. Hän kutoi kangaspuilla oikean sävyiseksi värjätyistä langoista yli 20 metriä kangasta penkkien verhoilua varten.
Ojakkalalainen Pena Kaijalainen voisi ajaa tällä entisellä edustusautolla vaikka maailman ääriin. Niin hienoa ja tasaista on Lincolnin kyyti vielä tänäkin päivänä.
Haminalainen Saku Kippo rakensi siipiautoaan vuodesta 1994 vuoteen 2003. Opiskelun takia tallimatkaa kertyi yli 300 kilometriä, mikä hidasti Cadillacin valmistumista.
Kouvolalainen Mika Pietarila löysi mieleisen harrasteauton internetin avulla Amerikasta. DeSoto on osoittautunut onnistuneeksi hankinnaksi, vaikka kaupat tehtiin valokuvien perusteella.
Helsinkiläinen Pekka Kujala teki kaupat avoautostaan vuonna 2007. Hän osti Chevroletin Belgiasta näkemättä sitä itse. Yhden talven kestänyt kiireinen kunnostus onnistui nappiin ja autolla päästiin nauttimaan jo heti seuraavana kesänä.
Vantaalainen Timo Hakala törmäsi sattumalta saman ikäiseen avolavapakettiautoon kuin on itsekin. Projektin ostopäätöstä helpotti hienossa kunnossa olevat kromiosat. GMCn vanha tekniikka on pitkälti korvattu huomattavasti uudemmalla.
Kuusankoskelainen Pertti Vesanen ei ihan ollut vielä syntynyt, kun hänen isänsä osti tämän kanttiauton vuonna 1932. Nash on pysynyt koko ajan perheen hallussa. Mielenkiintoisen auton mittariin ei ole vielä kertynyt 100 000 ajokilometriä.
Tuusulalainen Timo Hersti on muunnellut useammankin auton ulkonäön ja tekniikan mieleisekseen. Lincolnin matalista ikkunoista näkee vielä liikennevalotkin, kun vähän kääntää päätä. Säädettävä ilmajousitus auttaa maata nuolevaa customia pahoissa paikoissa.
Lahtelainen Marko Väisänen osti kolaroidun projektin vuonna 1997. Oldsmobilesta ei ollut tarkoitus tehdä museoautoa, mutta usean vuoden kestäneen kunnostuksen aikana mieli muuttui. Ratkaisevassa roolissa oli tehtaan erikoisvanteet.
Lappeenrantalainen Jussi Mäkinen on pienestä pitäen pitänyt siipiautoista, niissä on hänen mielestään muodot kohdallaan. Ei siis ihme, että Jussi osti ensimmäiseksi autokseen sellaisen. Hän oli silloin 18-vuotias.
Hämeenlinnalainen Jyrki Virtanen on ajellut tällä Lincolnilla jo 1980-luvun lopulta lähtien. Autolla on Amerikassa ollut vain yksi omistaja ennen kuin se päätyi Suomeen ja Jyrkille.
Kuusankoskelainen Marko Tuunanen on pelastanut vanhan metsälöydön lopulliselta tuholta. Uudemman Chevroletin alustalle istutetun Hudsonin koria on mm. levennetty 30 senttimetriä.
Helsinkiläinen Pekka Kujala teki kaupat avoautostaan vuonna 2007. Hän osti Chevroletin Belgiasta näkemättä sitä itse. Yhden talven kestänyt kiireinen kunnostus onnistui nappiin ja autolla päästiin nauttimaan jo heti seuraavana kesänä.
Kotkalainen Ilkka Koskenheimo teki mieluisan latolöydön jo 1970-luvulla. Plymouthin pitkään kestäneeseen entisöintiin osallistui myös Ilkan vaimo. Hän kutoi kangaspuilla oikean sävyiseksi värjätyistä langoista yli 20 metriä kangasta penkkien verhoilua varten.
Helsinkiläinen Jone Jussila näki Christine-elokuvan 1980-luvulla, jolloin hän päätti hankkia samanlaisen Plymouthin kuin valkokankaalla oli esiintynyt.
Ojakkalalainen Pena Kaijalainen voisi ajaa tällä entisellä edustusautolla vaikka maailman ääriin. Niin hienoa ja tasaista on Lincolnin kyyti vielä tänäkin päivänä.
Helsinkiläinen Kake Latva joutui käytännöllisesti rakentamaan uudestaan koko auton. Vuosikymmeniä ajamattomana seisonut Plymouth oli pahasti ränsistynyt.
Haminalainen Saku Kippo rakensi siipiautoaan vuodesta 1994 vuoteen 2003. Opiskelun takia tallimatkaa kertyi yli 300 kilometriä, mikä hidasti Cadillacin valmistumista.
Kouvolalainen Mika Pietarila löysi mieleisen harrasteauton internetin avulla Amerikasta. DeSoto on osoittautunut onnistuneeksi hankinnaksi, vaikka kaupat tehtiin valokuvien perusteella.
Kuusankoskelainen Pertti Vesanen ei ihan ollut vielä syntynyt, kun hänen isänsä osti tämän kanttiauton vuonna 1932. Nash on pysynyt koko ajan perheen hallussa. Mielenkiintoisen auton mittariin ei ole vielä kertynyt 100 000 ajokilometriä.
Tuusulalainen Timo Hersti on muunnellut useammankin auton ulkonäön ja tekniikan mieleisekseen. Lincolnin matalista ikkunoista näkee vielä liikennevalotkin, kun vähän kääntää päätä. Säädettävä ilmajousitus auttaa maata nuolevaa customia pahoissa paikoissa.
Lahtelainen Marko Väisänen osti kolaroidun projektin vuonna 1997. Oldsmobilesta ei ollut tarkoitus tehdä museoautoa, mutta usean vuoden kestäneen kunnostuksen aikana mieli muuttui. Ratkaisevassa roolissa oli tehtaan erikoisvanteet.
Lappeenrantalainen Jussi Mäkinen on pienestä pitäen pitänyt siipiautoista, niissä on hänen mielestään muodot kohdallaan. Ei siis ihme, että Jussi osti ensimmäiseksi autokseen sellaisen. Hän oli silloin 18-vuotias.
Hämeenlinnalainen Jyrki Virtanen on ajellut tällä Lincolnilla jo 1980-luvun lopulta lähtien. Autolla on Amerikassa ollut vain yksi omistaja ennen kuin se päätyi Suomeen ja Jyrkille.
Kuusankoskelainen Marko Tuunanen on pelastanut vanhan metsälöydön lopulliselta tuholta. Uudemman Chevroletin alustalle istutetun Hudsonin koria on mm. levennetty 30 senttimetriä.
Helsinkiläinen Pekka Kujala teki kaupat avoautostaan vuonna 2007. Hän osti Chevroletin Belgiasta näkemättä sitä itse. Yhden talven kestänyt kiireinen kunnostus onnistui nappiin ja autolla päästiin nauttimaan jo heti seuraavana kesänä.
Kotkalainen Ilkka Koskenheimo teki mieluisan latolöydön jo 1970-luvulla. Plymouthin pitkään kestäneeseen entisöintiin osallistui myös Ilkan vaimo. Hän kutoi kangaspuilla oikean sävyiseksi värjätyistä langoista yli 20 metriä kangasta penkkien verhoilua varten.
Helsinkiläinen Jone Jussila näki Christine-elokuvan 1980-luvulla, jolloin hän päätti hankkia samanlaisen Plymouthin kuin valkokankaalla oli esiintynyt.
Ojakkalalainen Pena Kaijalainen voisi ajaa tällä entisellä edustusautolla vaikka maailman ääriin. Niin hienoa ja tasaista on Lincolnin kyyti vielä tänäkin päivänä.
Helsinkiläinen Kake Latva joutui käytännöllisesti rakentamaan uudestaan koko auton. Vuosikymmeniä ajamattomana seisonut Plymouth oli pahasti ränsistynyt.
Kouvolalainen Mika Pietarila löysi mieleisen harrasteauton internetin avulla Amerikasta. DeSoto on osoittautunut onnistuneeksi hankinnaksi, vaikka kaupat tehtiin valokuvien perusteella.