Avaruusseikkailu. Otson nokoset häiriintyvät, kun sopulit alkavat suihkia ympäriinsä ilotulitusrakettien kyydissä. Ei kannattaisi herättää nukkuvaa karhua, jottei lennä taivaan tuuliin tai jopa avaruuteen asti.
Kemiallisia reaktioita. Sopulit nauttivat hiilihappoisesta limsasta mutta eivät suinkaan juomalla. Otso panee pisteen pelleilylle. Sitten sopulit löytävät varastosta pikkukemistin tarvikkeet ja alkavat tehdä kokeita.
Pakastekala. Nälkä kurnii, mutta onnekas Otso löytää pakastimesta lohen vonkaleen. Harmi vain, että se on umpijäässä. Sopulit käyttävät hiustenkuivaajaa touhuissaan, ja siitä Otso keksii, millä jään voisi sulattaa. HD
Lisätty todellisuus. Sopulit pelaavat tabletilla peliä, jossa tietokone lisää asioita todellisuuteen. Otsokin innostuu pelaamaan kalajahtia. Pian käy kuitenkin niin, että pelillä pystyy hallitsemaan todellisuutta. HD
Tuuripeliä. Pelikoneen palkinnoissa on monenlaista kapinetta - toiset enemmän ja toiset vähemmän haluttuja. Otso ei halua mitään itselleen vaan karhutytölle. HD
Jäätelöstä jäätä. Kuumana kesäpäivänä Otso haluaisi nauttia jäätelöstä. Sopulit ovat kuitenkin keksineet jäätelölle aivan toisenlaisen käyttötarkoituksen, ja niin Otsokin päätyy keskellä kesää talviurheilulajien pariin. HD
Ministä on moneksi. Armeijan kuljetuksesta pudonnut vekotin sädettää kohteensa minikopioiksi. Purkilliset pähkinäsuklaalevitettä vielä menevät, mutta entä kun tähtäimeen osuvat Otso ja sopulit? HD
Otso van Beethoven. Riitasoinnut rikkovat sopusoinnun, joten Otso haluaa eroon vanhasta pianosta. Kun tunnetun sävellyksen alkusoinnut ihastuttavat karhutyttöä, Otso joutuu harkitsemaan tilannetta uudelleen. HD
Taikuutta ja muistoja. Otso uskoo pääsevänsä eroon sopuleista taikuuden voimalla. Moni asia tuo mieleen muistoja yhteisestä vauhdikkaasta menneisyydestä. Nytkö meno rauhoittuu? HD
Papupomppuja. Papujen ja limsan yhdistelmä kerryttää mahaan mahtavat kaasut, jotka pullistavat sopulin pomppupalloksi. Pomppiminen olisi kivaa, mutta se häiritsee pahasti Otson päiväunia. HD
Aarre kassakaapissa. Otso panee tärkeimmät aarteensa metsänvartijan kassakaappiin. Sopulit yrittävät vimmatusti mutta turhaan murtautua kaappiin. Tavarat ovat tallessa, mutta missä on kassakaapin avain? HD
Pääsy kielletty! Metsänvartijan majan ovi ei aukea. Sopulit pitävät sisällä pirskeitään, ja Otso on jätetty ulkopuolelle. Kun oveluus ei auta, Otso ottaa kovat keinot käyttöön. HD
Otso lapsenvahtina. Eipä Otso arvannut, mitä voi sattua ja tapahtua, kun ryhtyy karhunpennun lapsenvahdiksi. Utelias pentu kiinnostuu kaikesta eikä näe vaaraa missään. HD
Halloween. Metsänvartijan maja on koristeltu halloweenia varten. Otso vähän oudoksuu, mutta sopulit innostuvat vaahtokarkkipataan pomppimisesta. Kun Otso maistaa vaahtokarkkia, makea herkku on viedä kielen mennessään. HD
Paperihommia. Paperia tarvitaan moneen juttuun. Siitä voi vaikka taitella lennokkeja tai sille voi tulostaa selfieitä. Niissä puuhissa ovat Otso ja sopulit, kunhan vain paperi riittää. HD
Tennistossut. Joustavat tennistossut sopivat sopuleiden pomppuharrastukseen. Tyylikkäät tossut ovat kuitenkin myös Otson mieleen. Tekisivätkö ne vaikutuksen karhutyttöön? HD
Pyjamanalle. Unisiepparissa riippuvilla amuleteilla on taikavoimia, joiden avulla pehmolelusta tulee vähän liiankin läheinen. Vai kuuluuko pyjamanallen korvasta kiskaisun tuntua myös Otson korvassa? HD
Perhosvaikutus. Otso lähtee perhosjahtiin, koska karhutyttö tykkää perhosista. Sopulitkin tykkäävät perhosista mutta eri syystä. Ja koska perhoset tykkäävät ihanista tuoksuista, niitä voi houkutella tuoksuilla. HD
Älyn välähdys. Otso hyödyntää tietotekniikkaa uudella tavalla. Mikroprosessori ohimolla antaa uskomattoman prosessointikyvyn. Taito ei vain taida olla ihan pysyvä. HD
Kaukosäädin. Mitä tehdä, kun televisiossa laulaa oopperalaulaja mutta kaukosäädin on lähtenyt lentoon? Hiustenkuivaaja auttaa, Otso hoksaa. Vai mitäs vekottimia niitä nykyään onkaan? HD
Timanttinen tarina. Otso haluaa antaa karhutytölle sormuksen, mutta kaunis ajatus johtaa hurjiin sattumuksiin maanalaisilla kiskoilla vanhassa kaivoksessa. HD
Otson toiveuni. Otso näkee ihanaa unta, josta ei millään haluaisi herätä. Kun uni ja todellisuus sekoittuvat oikein kunnolla, karhun ja sopulilauman voi nähdä vaikka uiskentelevan kuivalla maalla. HD
Kungfu-sopulit. Sopulit ovat opetelleet itämaisia taitoja. Otso ei kuitenkaan halua, että huonekalut pannaan halki, poikki ja pinoon. Päivälepo saa jäädä, ja alkaa kiivas kamppailu. HD
Rakentamisen taito. Otsohan osaa rakentaa! Palikoilla puuhatessa on päätettävä, säästäisikö aikaansaannoksen vai tuhoaisiko sen uuden tieltä? Otso on yhtä mieltä ja sopulit toista. HD
Roolinvaihdos. Otso ja sopulit touhuavat entiseen malliin metsänvartijan talossa. Tai hetkinen - kuka onkaan karhu ja kuka sopuli? Ja miten tälli päähän tähän liittyy? HD
Herkkuhetki. Otso aikoo nauttia herkkuaterian televisiota katsellen. Vastapyydetty kala kaipaa vielä kuorrutusta, mutta missä on viimeinen purkki pähkinäsuklaalevitettä? HD
Simsalabim. Kiertävän sirkuksen autosta putoaa tavaraa. Sopulit löytävät taikasauvan, jolla voi herättää eloon vaikka roskakorin. Otsokin huomaa tarvitsevansa taikasauvaa. HD
Simsalabim. Kiertävän sirkuksen autosta putoaa tavaraa. Sopulit löytävät taikasauvan, jolla voi herättää eloon vaikka roskakorin. Otsokin huomaa tarvitsevansa taikasauvaa. HD
Vaeltavat sielut. Kun auringonsäde osuu vanhaan intiaanien taikakaluun, karhusta tulee hirvi ja hirvestä karhu. Ja sopivalla vaihtokaupalla sopulikin pääsee lentämään. HD
Saippuapesu. Otso haluaa antaa karhutytölle lahjan. Hän sattuu löytämään kauniin sormuksen roskakorista, joka haisee pahalta, joten sekä sormus että Otso kaipaavat pesua. Pitää siis siepata sopuleilta saippua. HD
Käsinukke. Sohvan uumenista löytyy käsinukke, jolla Otso onnistuu huijaamaan sopuleita. Kun huijaus paljastuu, alkaa tuttu temmellys hämmästyttävine käänteineen. HD
Pelinappulat. Kisatessaan viimeisestä pähkinäsuklaapurkista Otso ja sopulit päätyvät salaiseen luolaan ja löytävät merkillisen pelin, jossa huomaavat olevansa pelkkiä pelinappuloita. HD
Herkkuleikki. Metsänvartijan majassa on iloisen kirjava eläinhahmo, jonka sisällä on herkkuja. Se on tarkoitus lyödä rikki mailalla silmät sidottuna. Otso tekisi ohjeiden mukaan, mutta sopuleilla on toiset aikeet. HD
Tärinää ja rytinää. Otson kuorsauksesta on paljon hupia, koska sopulit tykkäävät tärinästä. Kunnon rytinän saa aikaan pesukoneella, mutta silloin Otson nukkumisesta ei tule yhtään mitään. HD
Pikku apuri. Sopulit vohkivat viimeisen purkin pähkinäsuklaalevitettä. Otso valjastaa tarkkavainuisen pesukarhun jäljityspuuhiin. Herkkua löytyykin, mutta kuka sen lopulta syö? HD
Halloween. Metsänvartijan maja on koristeltu halloweenia varten. Otso vähän oudoksuu, mutta sopulit innostuvat vaahtokarkkipataan pomppimisesta. Kun Otso maistaa vaahtokarkkia, makea herkku on viedä kielen mennessään. HD