Metsän kauneuskilpailu. Metsässä kasvaa pensas, joka pahastuu, jos sen ulkonäköä moititaan. Se nappaa moittijan eikä päästä irti ennen kuin on leppynyt. Reetta-parka erehtyy suututtamaan sen.
Yllätysmuna. Malik alkaa hoivata outoa munaa. Se osoittautuu pikkuvuoreksi, joka kasvaa kovaa vauhtia. Ilmari luulee myyrien hyökänneen ja päättää tuhota Malikin myyränmättään.
Fabulan kissa. Metsästä löytyy Fabulalle kuuluva kissanpentu, joka seuraa Reijoa. Reijo ei halua luopua siitä, joten lapset päättävät antaa kissan valita isäntänsä.
Kevyttä jälkiruokaa. Aikuiset haluavat opettaa lapsille terveellisiä ruokatottumuksia. Kaikki keräävät ainekset jälkiruokaan metsästä. Matti ja Liisa löytävät maukkaita kevytkarhunvatukoita, jotka nostavat syöjän ilmaan.
Hunajainen päivä. Hunaja loppuu kesken, ja leiriläiset päättävät tehdä sitä itse. Ilmari tuo parven laiskamehiläisiä, jotka vain haluavat pitää hauskaa ja tarvitsevat palveluskuntaa.
Kesäpäivänseisaus. On vuoden pisin päivä, jolloin eläimetkin haluavat levätä ja nauttia. Fabulan paikka on Punavuoren huipulla, jonne Ilmari on päättänyt viedä lapset patikoimaan.
Super-Matti. Leirillä järjestetään olympialaiset. Ilmari haluaa valmentaa Mattia ja tarjoilee hänelle juotavaa tietämättä, että se on Fabulan vitamiiniteetä.
Nopea kuin etana. Lapset kilpailevat siitä, kenen etana on nopein. Malik saa vahingossa haltuunsa Fabulan kierrättäjäetanan, joka syö paperia ja pahvia.
Vaihdokas-Ilmari. Lähelle putoaa meteoriitti ja Ilmari lähtee tutkimaan tilannetta. Hän tulee takaisin ja käyttäytyy oudosti. Lapset luulevat avaruusolentojen vaihtaneen hänet ja lähtevät pelastamaan Ilmaria.
Näkymätön poika. Matti lyö vetoa Ilmarin kanssa, että saa Reijon suihkuun. Ellei Matti onnistu, häntä odottaa kolminkertainen tiskivuoro. Mutta Matin tekemä saippua tekee Reijosta näkymättömän.
Tryffelit. Kurre löytää metsästä kallisarvoisia tryffeleitä. Ilmari haaveilee uudesta leiristä, joka tuhoaisi koko laakson. Lasten on saatava Fabula kiinnostumaan tryffeleistä.
Treffit kukkulalla. Lapset järjestävät Oilille ja Ilmarille treffit rohkeuskukkulalle, että nämä uskaltaisivat tunnustaa toisilleen tunteensa. Kukkula saa muutkin tunnustamaan erinäisiä asioita.
Päivä pomona. Lapset ja aikuiset vaihtavat päiväksi osia. Liisa ja Malik toimivat leirin kokkeina. Reetta hoitaa kirjanpidon, kaksoset avaavat viemäriä ja Reijo opettaa "isoja lapsia" skeittaamaan.
Pilkullinen fretti. Leiriin ilmestyy fretti, jonka viisi pilkkua toteuttaa kukin yhden Oilin ääneen lausuman toiveen ilman, että Oili tietää sitä. Pian jäljellä on vain kaksi toivetta, joilla korjata tilanne.
Erikoiset tomaatit. Fabulan komposti kasvattaa puhuvia tomaatteja. Kun Oili aikoo tehdä niistä pastakastiketta, on lasten vietävä ne turvaan Fabulan puutarhaan.
Jäniksen päivä. Joku on syönyt kaikki mustikat ja epäilys kohdistuu puutarhasta löytyvään jänikseen. Mutta kun sitä silittää, aika kuluu kuin siivillä. Lapset keksivät monta hyvää keinoa hyötyä siitä.
Herätä minut, jos uskallat. Ruokavarastosta löytyy karhu, joka Teresa-mummin muistiinpanojen mukaan on otsokarhu. Se nukkuu aterian jälkeen monta päivää ja kasvaa, kun sen on nälkä. Ja se herää vain hunajan tuoksuun.
Unien maailmassa. Metsässä on piikkipensas. Jos sen piikki pistää sormeen ja joku nukkuu lähellä, joutuu tämän henkilön uneen. Matti ja Reijo päättävät vierailla Ilmarin unessa, mutta se ei mene ihan suunnitellusti.
Päivä oravana. Liisa ja Kurre seisovat vahingossa muodonmuutospuun alla, ja heidän kehonsa vaihtuvat. Ainoa tapa korjata tilanne on toistaa sama prosessi. Ja samalla on koetettava salata aikuisilta, mitä on tapahtunut.
Iso lapsi. Ilmari näkee vahingossa sienimetsässä Fabulan, joka taikoo hänet menettämään muistinsa. Ilmari kadottaa samalla aikuisuutensa ja hänestä tulee leikkisä kuin lapsi.
Lemmen omena. Lapset haluavat Oilin ja Ilmarin tunnustavan tunteensa ja löytävät mummin muistikirjasta tietoa lemmen omenasta. Mutta omenasta haukkaavatkin vahingossa Ilmari ja Kurre.
Salaisuuksien kukkula. Reetalla on suuri salaisuus eikä hän voi puhua, ettei vahingossa paljastaisi sitä. Liisa vie hänet salaisuuksien kukkulalle, jossa voi rauhassa kertoa salaisuutensa. Vai voiko?
Isoveli. Reijo nuolee vahingossa sormiaan, joilla on koskenut lannoitteeseen ja muuttuu yhtäkkiä nuorukaiseksi. Lapset koettavat varjella salaisuutta, mutta sitten Anita ihastuu häneen.
Varokaa tuulenpuuskia. Leiri on täysin tuuleton eikä tuulimylly pysty tuottamaan energiaa veden lämmitykseen. Liisa ja Matti lähtevät selvittämään, minne tuuli on kadonnut ja siitä tuleekin aika lennokas juttu.
Ilmari ja Sushi. Reetta saa erikoisen kalan, ja Ilmari näkee jo itsensä lööpeissä ja TV-ohjelmissa. Mutta Sushiksi nimetty kala omaa hyvin erikoisia taitoja, jotka liittyvät musiikkiin.
Outoa pihkaa. Malikin kenkiin tarttuu outoa liimaa, joka tekee hänestä akrobaatin. Matti ja Liisa haluavat myös tätä ihmeainetta, joka osoittautuu Fabulan pihkaksi, jolla liimataan lehdet puihin.
Äksyn vaeltajan jäljillä. Ilmari haluaa syödä kaikki pikkuleivät ja keksii tarinan leirissä käyneestä Äksystä vaeltajasta, joka vie herkut. Anita värvätään tekemään metsään jälkiä, ja niin lapset lähtevät etsimään voroa.
Lammen Matti. Lammessa asuva henki ottaa Matin hahmon ja sekoittaa leirin elämän. Kaksoset ihastuvat lammen Mattiin, joka alkaa viihtyä leirissä entistä paremmin. Oikealle Matille tulee tukalat paikat.
Ahmatti irti. Ilmari koettaa hurmata Oilin leipomalla kakun. Kun Liisa ja Matti saavat sen selville, Ilmari määrää heidät tiskivuoroon. Matti etsii avukseen Pöpön, pienen ahmatin, joka syö ihan mitä vain.
Intiaanivaistot. Liisa yrittää ennustaa ja uskottelee Matille, että tämäkin osaa, koska serkuksissa virtaa intiaaniverta. Matti uskoo näkevänsä lautasessa F-kirjaimen ja vie ystävänsä etsimään Fabulaa Usvasuolta.
Malikin riepu. Malik menettää uniriepunsa, mutta löytää metsästä tilalle huivin. Liisa ja Matti arvaavat, että se kuuluu Fabulalle. Fabula on vihainen, ja lapset yrittävät saada Malikin antamaan huivin takaisin.
Neuvottelupuu. Lapset haluavat ratkaista ongelmat afrikkalaiseen tapaan neuvottelupuun avulla. Kaikki unohtavat sen alla riitansa. Mutta puu kerää kaikki kiistat juuriinsa ja uhkaa räjähtää.
Hauska siemen. Lapset löytävät siemenen, joka kasvattaa karamelleja naurun avulla. He päättävät houkutella Fabulan esille karkeilla, mutta siihen tarvitaan paljon karkkeja ja monet hyvät naurut.
Liika on liikaa. Ilmari saa tarpeekseen lapsista ja lähtee metsään. Hän löytää sieltä mystisen luolan, jonka henki kaipaa seuraa eikä halua päästää Ilmaria pois.
Kesäleirin sirkus. Lapset järjestävät sirkuksen, jonne jokainen tekee oman ohjelmanumeron. Liisa päättää auttaa Malikia metsän taian avulla. Kun Matti näkee sen, hänkin päättää käyttää taikaa.
Yötön yö. Leiriläiset viettävät yön metsässä, mutta joutuvat vahingossa Fabulan salaiseen paikkaan, jossa on yötön yö. Heidän on tehtävä kaikkensa salatakseen aikuisilta, ettei aurinko laske.
Vesi nousee. Lapset viettävät yön tähtitaivaan alla, mutta aamulla heitä odottaa yllätys. Joen vesi on noussut ja saartanut heidät. Lapset joutuvat eroon valvojista, mutta mummin muistiinpanot auttavat.
Yllätysjuhlat. Leirin valvojat haluavat järjestää Reetalle hänen syntymäpäivänsä iltana yllätysjuhlat. Lapset haluavat järjestää omat juhlat valvojien ollessa päivänokosilla. He saavat apua yllättävältä taholta.
Saastunut järvi. Reijo ei ole kovin innokas peseytyjä. Liisa ja Matti organisoivat hyökkäyksen ja pakkopesun järvessä. Järvessä asuva nutria syyttää lapsia järvensä saastuttamisesta ja päättää muuttaa leiriin.
Totuussuihke. Malik rikkoo vahingossa ikkunan, mutta Ilmari syyttää rikkeestä Mattia. Matti yrittää todistaa syyttömyytensä Fabulan puutarhasta löytyvän totuuspölyn avulla.
Onko värillä väliä? Joki ei enää halua olla läpinäkyvä vaan värikäs. Lapset yrittävät saada sen hyväksymään luonnollisen värinsä. Ja Ilmari kamppailee putkivian parissa.
Malikin onnenamuletti. Huono-onnisen Malikin onni kääntyy. Hän tekee mahtavia temppuja, koska luulee Kurren tuovan hänelle onnea. Mutta onnenamuletti onkin kivi, joka putoaa häneltä.
Pitkä uni. Leiriläisiä väsyttää ja eläimetkin nukkuvat. Käy ilmi, että kun Fabula nukkuu, muidenkin on nukuttava. Nyt pitää saada Fabula hereille, sillä sen unet voivat kestää monta kuukautta.
Neropatit. Ilmarista ja Reijosta tulee hetkessä suoranaisia neroja. Käy ilmi, että he ovat altistuneet fiksukirpuille. Neroutta tarvitaankin olioista eroon pääsemiseksi.
Ilmarin bumerangi. Reijo lainaa Ilmarin bumerangia, mutta Matti hävittää sen. Se häviää metsään ja löytyy oudolla tavalla. Mestariheittäjä Ilmari pääsee loistamaan.
Laiskiainen. Lapset, Oili ja Ilmari lähtevät retkelle paikkaan, jossa asustaa suuri laiskiainen. He päättävät syödä eväät saarella. Mutta onko se sittenkään saari?
Ansa Fabulalle. Ilmarilta katoaa työkaluja ja hän haluaa saada varkaan kiinni. Matti epäilee sen olevan Fabula ja haluaa kuvan. Niinpä he asettavat verstaaseen ansan.
Anitan uni. Anita ja lapset joutuvat hetkellisen painottomuuden tilaan. Anita arvelee, että metsä on lumottu ja haluaa kertoa Oilille ja Ilmarille. Lapset estävät sen uskottelemalla hänelle, että kaikki oli unta.
Sonaatti ilman kuutamoa. Ilmari haluaa esittää viululla Kuutamosonaatin, mutta kuu pimenee. Reetta arvelee, ettei kyseessä ole normaali kuunpimennys, vaan että joku on sammuttanut sen.
Kupla. Lapset huomaavat aamulla, että leiriä ympäröi näkymätön seinä. Pian selviää, että leiriä ympäröikin kupla. Fabulalla on varmasti näppinsä pelissä.