Voihan viikset! Särö uhkaa nielaista koko Sointulan, eikä Hildan taikavoimiin ole luottamista. Tenhon pitäisi päästä kotiin, agentteja täytyisi harhauttaa ja siinä sivussa pelastaa kaksi maailmaa! Kuinka Hildan käy?
Kuilun partaalla. Hildan taikavoimat oikuttelevat, ja valvojat määräävät hänet eristyksiin ja tutkimuksiin. Samaan aikaan taikamaan ja Sointulan välinen raja alkaa säröillä, ja ilmassa on maailmanlopun tuntua.
Taikakammo. Hildan tulipalloloitsu lähtee käsistä ja käräyttää Vilhon töpöhännän. Vilho läksyttääkin oppilaansa niin perinpohjaisesti, että Hilda ei kykene enää taikomaan lainkaan.
Äly hoi. Vilho epäilee Hildan vain laiskoittelevan. Sillä välin Max rakentelee superkypärää ja löytää siihen rannalta hienon kiven. Kypärä saa aivan uutta tehoa ja imee älyn kaikilta, joita Max koskettaa.
Suuri Niilo. Hilda taikoo Niilolle lisää rohkeutta ja varmuutta puheen pitämiseen. Koko koulu lumoutuukin Niilon sanoista ja lähtee mukaan hänen suureen maailmanpelastusliikkeeseensä.
Päivien päivä. Luvassa on maailman onnellisin päivä - treffit Samin kanssa. Mikään ei kuitenkaan mene ihan suunnitelmien mukaan, mutta onneksi aina voi ottaa uusiksi ja uusiksi ja uusiksi.
Kypsää käytöstä. Valvojat antavat Hildalle ja Petelle tehtäväksi keksiä oma, ennennäkemätön loitsu. Lapsellinen nahistelu uhkaa kuitenkin viedä Hildalta voiton, etenkin kun siihen syyllistyy Vilho.
Runouden voima. Kouluun pitäisi kirjoittaa runo ja valvojille palauttaa monimutkainen loitsutehtävä. Hilda aloittaa hommat taas viime tipassa, paperit menevät sekaisin ja koko koululuokka katoaa!
Päiväni Hildana. Koulussa on vaalit, ja ehdolle asettunut Hilda on flunssassa. Hän taikoo Vilhon peilikuvakseen, jotta Vilho voi mennä kouluun hänen sijastaan, mutta Vilho innostuukin vaalikilvasta toden teolla.
Kuuma tunnelma. Jopen smuutibaarilla menee huonosti viileän sään takia, ja Turkkaa ehdottaa, että Jope myisi paikan ja muuttaisi suotuisampaan ilmastoon. Niinpä Hilda piristää myyntiä loihtimalla helteistä säätä.
Kultainen muki. Sointulassa alkaa perinteinen aarteenetsintäkisa. Hilda yrittää vaikuttaa joukkueiden arvontaan taialla, jolloin Myhkälän magiavainu herää ja hänkin lähtee mukaan kisaan - kovin panoksin.
Totuuskupla. Äiti on luvannut viedä Hildan lomalle muttei paljasta minne. Hilda ei malttaisi odottaa, vaan loihtii äitinsä kertomaan salaisuuden tv:n läpi. Yllättäen moni muukin alkaa puhua sivu suunsa.
Muffinimarssi. Hilda haaveilee pääsevänsä retkeilemään Suutelovuorelle Samin kanssa, mutta sitä varten pitäisi leipoa ennätysmäärä muffineja koulun myyjäisiin. Onneksi pikku taika voisi nopeuttaa urakkaa...
Valot, kamera, käy! Äidin täytyisi haastatella Joel Korpea, joka on sattumoisin myös Vilhon lempisarjan tähti. Vilho ehdottaakin mieluusti pikku avitusloitsua, jolla Hilda voisi siepata miehen tv-ruudusta Sointulaan.
Kepeä mieli. Lulu on aivan alla päin saatuaan koulussa huonon arvosanan. Hilda yrittää keventää ystävänsä mieltä pikku loitsulla mutta onnistuukin vaikuttamaan oudosti koko painovoimaan!
Uneni kaunein. Mystinen, tarttuva loitsu karkaa taikarasiasta ja leviää Sointulaan. Kukin tartunnan saanut elää vuorollaan omaa unelmaansa. Osa unista vain on vaaraksi Vilholle ja Hildalle.
Hirviöloma. Sokkelon vartijahirviö on kyllästynyt arkiseen arkistointiinsa, joten Hilda ehdottaa hänelle vapaapäivää. Hirviö innostuu ajatuksesta ja päättäkin lähteä lomalle - Sointulaan!
Ikuiset ystävät. Hilda kyllästyy Helyn ilkeilyyn ja taikoo tästä ystävällisemmän. Hely ottaa Hildan parhaaksi kaverikseen, mutta nyt Lululle ja Tumpille ei jääkään enää tilaa.
Mestarin kengissä. Tanssijasuuruus Anna Kisukova vierailee Sointulassa ja tarjoaa koululla tanssiopetusta. Hilda piristää epävarmaa Lulua loitsimalla hänelle Annan taidot, mutta esiin nousee yllättäviäkin kykyjä.
Diivailua. Pete taikoo Hildalle suuren diivan laulutaidot ja samalla diivan luonteen. Tähti päättää hylätä kaverinsa ja lähteä kiertueelle, ja ainoa keino murtaa taika on avata sydämensä ja kertoa tunteensa.
Kohtalon kello. Etsiessään Tumpin kelloa Hilda nappaa vahingossa taikamaasta seisauskellon, joka pysäyttää koko Sointulan. Kellolla on hauska leikkiä, mutta eräs vartija tahtookin sen takaisin.
Metkujen mestari. Pete ilmaantuu vaatimaan VIlholta ylemmän tason loitsukirjaa. Hilda kiinnostuu kielletystä opuksesta ja livahtaa hakemaan sen, mutta kirja osoittautuukin varsin persoonalliseksi tapaukseksi.
Tuutilullaa. Hilda lupautuu hoitamaan Samin söpöä pikkuveljeä. Äänekäs vauveli ei vain tahdo nukkua vaan häiriköi Vilhoa. Niinpä äreä kani käyttää nukutusloitsua, mutta uni leviää odotettua laajemmalle.
Apinakapina. Helenan pomo vaatii hauskempia uutisjuttuja ja Helena alkaa jo pohtia, pitäisikö muuttaa johonkin kiinnostavampaan kaupunkiin. Kauhistunut Hilda yrittää herätellä äitinsä huumorintajua loitsulla.
Mystinen kostaja. Tumppi on alamaissa, kun hänelle irvaillaan koulussa. Hän purkaa kiukkuaan puistossa patsaaseen, ja pian kiusaajille alkaakin käydä köpelösti. Ei kai Hilda yritä kostaa heille taialla?
Onnenpupu. Koulun korisjoukkue on matkalla mestaruuteen, mutta Vilho kyllästyy olemaan pelkkä rapsuteltava onnenmaskotti ja ottaa hatkat. Epätoivoinen joukkue koettaa kaikkea, ja Hilda kokoaa etsintäpartion.
Muistojen kultaa. Hilda väittää äidilleen epäonnistunutta taikajuomasotkua koulun tiedeprojektiksi. Vanhempainilta lähestyy, joten epätoivoinen tyttö kokeilee äitiinsä muistinmenetysloitsua - tehokkain tuloksin.
Petetty Pete. Peten etevä serkku Repe saapuu kaupunkiin ja tarjoutuu opettamaan Peteä. Oikeasti Repe himoitsee Peten isoisälle kuulunutta taikakiveä, mutta kivi ottaakin Repen tyystin valtaansa.
Salainen kirous. Hilda löytää Maxin nuuskimasta huoneestaan. Onneksi hän on suojannut päiväkirjansa taialla. Pian koulun oppilaat jähmettyvät yksi kerrallaan, ja Hildaa syytetään mustan magian käyttämisestä.
Bileet pystyyn. Äiti antaa Hildalle luvan pitää pienet bileet, ja Hilda käyttää puhelimensa Konnis-sovellusta niiden järjestämiseen. Pikku taika voisi tehostaa järjestelyjä, mutta Konnis innostuu vähän liikaakin.
Maximituotto. Mokaileva Max haaveilee yrittäjän urasta, joten Hilda auttaa veljeään myymään maagisen hyvää kaakaota. Maxista sukeutuu kuitenkin melkoinen bisneshai, ja hän aikoo valloittaa koko maailman.
Magiaa vai muukalaisia. Sointulan metsään putoaa taivaalta tunnistamaton lentävä esine. Hildan äiti on juuri vailla jymy-uutista, ja tästä sellainen voisi irrota, ainakin jos juttua tehostaa pikku taialla.
Haiseva vastalause. Kiittämättömät velho-oppilaat Hilda ja Pete saavat kokea yllätyksen, kun Mordecai vaihtaakin heidän opettajiaan päittäin. Peteä ei tilanne miellytä, ja hän kostaa sen lemuavalla loitsulla.
Super-Tumppi. Hilda on jäädä kiinni taikomisesta koulussa, joten Tumppi ottaa syyn niskoilleen ja julistaa omaavansa supervoimia. Niinpä Hildan pitää avustaa supersankaria tämän urotöissä.
Hoidokki. Hilda löytää taikamaasta söpön pikku poikasen. Se näyttää hylätyltä, joten Hilda ottaa sen hoivattavakseen. Nälkäinen otus ihastuu vesimeloniin ja saakin siitä uusia voimia.
Kissanhäntä kainalossa. Valvojat saavat tarpeekseen Hildan ja Vilhon riidoista ja määräävät Hildalle uuden opettajan. Katilda ei opetuksesta stressaa, mutta ilman neuvoja Hilda aiheuttaa loitsullaan yllättäviä käänteitä.
Tyyni kani. Pomo määrää Hildan äidin hoitamaan lapsensa lemmikkikania Hattaraa. Hilda ihastuu söpöön pupuun ja lupautuu vahtimaan sitä, mutta hoitovastuu jääkin stressaantuneen Vilhon niskoille.
Salaisuuksien luola. Sami, Topi ja Hely eksyvät koulun retkellä synkkään, salaperäiseen luolaan. Hildan täytyisi estää heitä törmäämästä luolan hirmuiseen asukkaaseen, joka vartioi taikamaailmaan vievää porttia.
Homma hanskassa. Hilda saa käyttöönsä taikahansikkaan, jolla voi avata oven mihin tahansa. Yksi ovi kuitenkin unohtuu auki, ja Hildan epäonneksi sen läpi astuu äksy, flunssainen liikunnanopettaja.
Maskottimurheita. Vilhon asema koulun maskottina on uhattuna, kun Hely ja tämän mopsi Prinssi haastavat Vilhon ja Hildan maskottikilpailuun. Mukaan ilmoittautuu vielä eräs sihisevä yllätysosallistuja.
Eipä aikaakaan. Kouluun on tulossa esiintymään kuuluisa Olympia, ja Hilda päättää nopeuttaa kellon kulkua päästäkseen keikalle pikemmin. Pian kuitenkin valkenee, miksei aikaa kannata mennä näpelöimään.
Tanssin taikaa. Vilhoa ärsyttää, kun Hilda kuuntelee musiikkia puhelimestaan taikaoppitunnilla. Riidan seurauksena puhelin päätyy rohtoon, ja pian kaikki oppilaat alkavatkin muuttua tanssiviksi zombeiksi.
Ystävät ja vihamiehet. Rehtori kuulee Vilhon ja Corneliuksen kinaavan labraluokassa ja hälyttää agentit paikalle todistaakseen eläinten taikavoimat. Hildan ja Peten on yhdessä keksittävä, miten pelastaa ystävänsä.
Kätkijävuokko. Rehtori Myhkälä valjastaa oppilaat avukseen etsimään harvinaista taikakukkaa Sointulan metsistä. Hildan on löydettävä kasvi ensin, mutta yllättäen sillä onkin kepposteluun sopivia taikavoimia.
Lemmenlounas. Epätoivoisen ihastunut Hilda tekee lemmenjuomaa, mutta lempeä alkaa olla ilmassa liikaakin, kun rohtoa päätyy vahingossa oppilaiden lempiruokaan ja koko koulu on yhtäkkiä aivan hulluna Hildaan!
Prinsessa Hilda. Hilda tahtoisi pyytää Samia koulun bileisiin, mutta Hely ehtii ensin. Niinpä Hilda loitsii veljensä sankarinukesta itselleen täydellisen tanssipartnerin, joka kohtelee häntä kuin prinsessaa. HD
Pyramidihuijaus. Historian tunnille täytyisi tehdä ryhmätyönä esitelmä, ja Hilda päättää loitsia esiin ihka oikean faaraon. Faarao Ankh ei vain ole kovin nöyrä luonteeltaan, vaan olettaa koko koulun palvovan häntä. HD
Kovan onnen myyrä. Huono tuuri tuntuu vainoavan Hildaa, kun taas Helyllä kaikki menee putkeen. Syy on Helyn ranneketjussa, joka uhkaa viedä onnen koko Sointulan väeltä, ellei Hely suostu luopumaan taikakorustaan. HD
Kolmannet pyörät. Hilda on jo innoissaan lähdössä Samin grillibileisiin, mutta sitten valvojat antavat hänelle läksyjä ja äiti määrää siivoamaan. Kenties pari lisä-Hildaa voisi auttaa, jotta Hilda ehtisi juhliin. HD
Kiero liero. Magiavalvojat haastavat Peten ja Hildan taikakamppailuun, jossa on loihdittava öinen sateenkaari. Peten käärmeystävä Cornelius soluttautuu Hildan joukkoihin pahat mielessään. HD