Kausi 2. Jakso 4/20. Mutaa ja dinosauruksia. Blaze lähtee auttamaan Zegiä joka on juuttunut supertahmeaan mutaan. Jaksossa Blaze ja AJ suunnittelevat, eli pohtivat ongelman ratkaisua ja sitten toteuttavat sen.
Kausi 2. Jakso 3/20. Karkki vai kepponen. Halloweenin kunniaksi Blaze ja ystävät ovat pukeutuneet erilaisiin asuihin. Crusher vohkii kaikkien karkit, saadaanko ne takaisin? Jaksossa tarkastellaan varjoja.
Kausi 3. Jakso 7/20. Blaze, AJ ja Starla löytävät aarrekartan joka johtaa Hyppivän härän kilparadan luo. Matkalla Blaze muuttuu höyryveturiksi. Jakson aihe on kiehuminen.
Kausi 3. Jakso 6/20. Axle Cityyn iskee valovaras. Gabby asentaa Blazelle ja kavereille vauhtivalot joilla näkee pimeässä ja he lähtevät rosvojahtiin. Matkalla käytetään laseria
Kausi 3. Jakso 5/20. Blazen kaveri Gasquatch haluaa ostaa lelukaupasta Megamutarobotin, mutta hukkaa kolikkonsa. Blaze ja AJ auttavat etsinnöissä. Apuna käytetään vastapainoa.
Kausi 4. Jakso 4/20. Lohikäärme vie ritarien latausaseman ja Blaze ja AJ auttavat heitä saamaan sen takaisin. Matkalla seikkaillaan limasokkelossa ja käytetään taljaa.
Kausi 3. Jakso 3/20. Zeg kutsuu Blazen ja AJ:n kanssaan huvipuiston dinosaurusvuoristorataan. Ensin täytyy saada kiinni tuulen mukana karannut lippu. Matkalla käytetään apuna törmäystä.
Kausi 3. Jakso 1/20. Blaze, AJ ja kilpurikaverit osallistuvat sadan kilsan kisaan. Crusher yrittää taas huijata, kannattaako se? Jakson aihe on hydrauliikka.
Kausi 2. Jakso 20/20. Toiverengas. Blaze, AJ ja Stripes löytävät Velocityvillessä muinaisen kisaradan joka johtaa Toiverenkaan luo. Jakson aihe on keskihakuvoima.
Kausi 2. Jakso 19/20. Taivasrata. Blaze auttaa ystäväänsä Swoopsia ja lähtee etsimään tämän karannutta roottoria. Ilman roottoria Swoops ei voi lentää. Jaksossa tutkiskellaan pilviä ja niihin liittyviä ilmiöitä.
Kausi 2. Jakso 17/20. Kilpuria jahtaamassa. Blazen uusi ystävä Swoops vie Blazen ja AJ:n Velocityvilleen, jossa Blazestä tulee kilpuri. Jaksossa ilmanvastus hidastaa.
Kausi 2. Jakso 16/20. Sankari Pickle. Crusher on pulassa ansassa tehoimurobotin sisällä. Tarvitaan Blaze, AJ ja etenkin Pickle pelastusoperaatioon. Jakson aihe on elastisuus.
Kausi 2. Jakso 15/20. DInosaurusparaati. Zeg johtaa dinosaurusparaatia. Ensin täytyy kuitenkin etsiä ja pelastaa dinot. Apuna käytetään ketjureaktiota.
Kausi 2. Jakso 12/20. Axle Cityn Grand Prix. Axle Cityssä on Grand Prix -kilpailut. Crusher vohkii Gabbyn superkaukosäätimen ja aiheuttaa ongelmia. Jakson aihe on pyörimisnopeus.
Kausi 2. Jakso 11/20. Monitaituri. Blaze auttaa palomiehiä sammuttamaan suuren tulipalon. Ensin on kuitenkin päästävä paikan päälle. Jakson aihe on tilavuus.
Kausi 2. Jakso 10/20. Välkeötökkä. Blaze, AJ ja Stripes auttavat eksyneen välkeötökkävauvan kotiin. Matkalla korjataan silta ja pato. Jaksossa harrastetaan rakennussuunnittelua.
Kausi 2. Jakso 9/20. Darington kuumatkailee. Darington aikoo tehdä kaikista suurimman temppunsa ja lentää kuuhun. Ensin kuuraketin akku on kuitenkin ladattava. Jaksossa käytetään vesi-, tuuli- ja aurinkoenergiaa.
Kausi 2. Jakso 7/20. Ritarit. Blaze ja AJ tutustuvat ritareihin ja osallistuvat Kuninkaalliseen kisaan. Myös Crusher ja Pickle ovat mukana. Jaksossa käytetään potentiaalienergiaa.
Kausi 2. Jakso 4/20. Mutaa ja dinosauruksia. Blaze lähtee auttamaan Zegiä joka on juuttunut supertahmeaan mutaan. Jaksossa Blaze ja AJ suunnittelevat, eli pohtivat ongelman ratkaisua ja sitten toteuttavat sen.
Kausi 2. Jakso 3/20. Karkki vai kepponen. Halloweenin kunniaksi Blaze ja ystävät ovat pukeutuneet erilaisiin asuihin. Crusher vohkii kaikkien karkit, saadaanko ne takaisin? Jaksossa tarkastellaan varjoja.