Sairasta ja hourailevaa Roope-setää ärsyttää, kun hänen sukulaisensa yrittävät hoitaa häntä. Hän oppii kuitenkin arvostamaan apulaisiaan nähtyään unen, jossa Tuhkimon sijasta pääosassa onkin Roope-setä itse - Rohkimo.
Roope menettää koko omaisuutensa vanhan velkakirjan nojalla. Vietettyään aikansa keppikerjäläisen elämää Roope päättää lähteä taisteluun menetetyn omaisuutensa takaisin saamiseksi. Miten käy Toivottomuuden niemen vesillä, jotka vilisevät haita?
Roope käynnistää rahojen pelastusoperaation. Kapuloita rattaisiin heittää vesikansa, joka tuomitsee retkikunnan 400 vuodeksi pakkotyöhön elinympäristönsä roskaamisesta. Aika käy vähiin, ja Roopen omaisuus makaa meren pohjassa.
Egyptiläinen heimo kaappaa Akun, koska Aku muistuttaa heimon ammoin kuollutta kuningasta. Roope ja pojat yrittävät pelastaa Aku-paran, mutta öisin vaeltava muumio uhkaa tehdä yritykset tyhjiksi.
Kulta-Into Pii on keksinyt jälleen juonen Roopen rahojen menoksi. Miekkavalaaksi naamioitu sukellusvene kaappaa rahalastissa olleet rahtilaivat. Pelastusoperaatioon osallistuvat laivasto ja siinä palveleva Aku Ankka.
Roope ja Kulta-into Pii joutuvat taas kerran kilpasille siitä, kumpi on rikkaampi. Kisa ratkaistaan punnitsemalla kummankin rahat. Kulta-Into Pii uhoaa voittavansa, maksoi mitä maksoi, ja ottaa avukseen Karhukoplan.
Karhukopla kaappaa Kulta-Into Piin rakennusrobotit ja aikoo iskeä niiden avulla Roopen rahasäiliöön. Karhuveikkojen katala suunnitelma panee Roopen ja Kulta-Into Piin puhaltamaan kerrankin samaan hiileen.
Animaatiosarja Roope Ankan ja hänen veljenpoikiensa Tupun, Hupun ja Lupun seikkailuista. Mukana vauhdissa nähdään muitakin tuttuja Disney-hahmoja, kuten Aku Ankka, Karhukopla ja Milla Magia.
Heimo kutsutaan esittämään esi-isäänsä sisällissodan aikaan sijoittuvassa kuvaelmassa. Heimon harmiksi esi-isä on menettänyt maineensa toheloituaan taistelussa, ja Heimo päättää palauttaa isoisovaarinsa ja tämän miesten kunnian.
Sulo Sählä löytää energiakristallin, joka antaa hänelle supervoimat. Supersählä tekee urotekoja, mutta pidemmän päälle sankarin rooli alkaakin maistua puulta.
Milla Magia muuttaa Karhukoplan Tupuksi, Hupuksi ja Lupuksi, ja lähettää nämä sieppaamaan Roopen onnenlantin. Kuuluisa toimittaja tulee haastattelemaan Roopea, joka tietämättään esittelee veljenpoikinaan Karhukoplan.
Roope, pojat ja Tepa vierailevat Roopen esi-isän rakentamassa linnassa, jota paikallinen väki pelkää. Linnaa näet pitää vallassaan suuri, hohtava kummitushurtta. Mutta nykyankkoja ei niin vain lannistetakaan kummitusjutuilla. Roope päättää ratkaista aavekoiran arvoituksen.
Rouva Selma Taateli on niin vakuuttava valkyrian roolissa, että viikingit kaappaavat hänet ja vievät kyläänsä. Pelastusoperaatioon osallistuvat Heimo Huima, Roope, Tupu, Hupu ja Lupu sekä pikkuinen Tepa.
Roope retkikuntineen osallistuu tutkimusmatkailijain vuoden kilpailuun, jonka tavoitteena on Tshingis-kaanin kadonneen kruunun tuominen Ankkalinnaan. Mutkia Roopen matkaan aiheuttaa petollinen kilpatoveri ja kruunua hallussaan pitävä jättimäinen luminainen.
Pelle Peloton on keksinyt siirtosäteen, jonka avulla huonekaluja voi siirrellä mielensä mukaan paikasta toiseen. Karhukopla kaappaa keksinnön siirtääkseen Roopen rahat itselleen sopivaan paikkaan. Samalla tulee siirretyksi paljon sellaistakin, mihin ei ollut tarkoitus kajota.
Roope lähtee maan uumeniin selvittämään, mistä salaperäiset äänet kaivostunnelissa ovat peräisin. Hän törmää olentoihin, jotka urheilukisoillaan aiheuttavat maanjäristyksiä.
Sairasta ja hourailevaa Roope-setää ärsyttää, kun hänen sukulaisensa yrittävät hoitaa häntä. Hän oppii kuitenkin arvostamaan apulaisiaan nähtyään unen, jossa Tuhkimon sijasta pääosassa onkin Roope-setä itse - Rohkimo.
Roope menettää koko omaisuutensa vanhan velkakirjan nojalla. Vietettyään aikansa keppikerjäläisen elämää Roope päättää lähteä taisteluun menetetyn omaisuutensa takaisin saamiseksi. Miten käy Toivottomuuden niemen vesillä, jotka vilisevät haita?
Roope käynnistää rahojen pelastusoperaation. Kapuloita rattaisiin heittää vesikansa, joka tuomitsee retkikunnan 400 vuodeksi pakkotyöhön elinympäristönsä roskaamisesta. Aika käy vähiin, ja Roopen omaisuus makaa meren pohjassa.
Egyptiläinen heimo kaappaa Akun, koska Aku muistuttaa heimon ammoin kuollutta kuningasta. Roope ja pojat yrittävät pelastaa Aku-paran, mutta öisin vaeltava muumio uhkaa tehdä yritykset tyhjiksi.
Kulta-Into Pii on keksinyt jälleen juonen Roopen rahojen menoksi. Miekkavalaaksi naamioitu sukellusvene kaappaa rahalastissa olleet rahtilaivat. Pelastusoperaatioon osallistuvat laivasto ja siinä palveleva Aku Ankka.
Roope ja Kulta-into Pii joutuvat taas kerran kilpasille siitä, kumpi on rikkaampi. Kisa ratkaistaan punnitsemalla kummankin rahat. Kulta-Into Pii uhoaa voittavansa, maksoi mitä maksoi, ja ottaa avukseen Karhukoplan.
Karhukopla kaappaa Kulta-Into Piin rakennusrobotit ja aikoo iskeä niiden avulla Roopen rahasäiliöön. Karhuveikkojen katala suunnitelma panee Roopen ja Kulta-Into Piin puhaltamaan kerrankin samaan hiileen.
Animaatiosarja Roope Ankan ja hänen veljenpoikiensa Tupun, Hupun ja Lupun seikkailuista. Mukana vauhdissa nähdään muitakin tuttuja Disney-hahmoja, kuten Aku Ankka, Karhukopla ja Milla Magia.
Heimo kutsutaan esittämään esi-isäänsä sisällissodan aikaan sijoittuvassa kuvaelmassa. Heimon harmiksi esi-isä on menettänyt maineensa toheloituaan taistelussa, ja Heimo päättää palauttaa isoisovaarinsa ja tämän miesten kunnian.
Sulo Sählä löytää energiakristallin, joka antaa hänelle supervoimat. Supersählä tekee urotekoja, mutta pidemmän päälle sankarin rooli alkaakin maistua puulta.
Milla Magia muuttaa Karhukoplan Tupuksi, Hupuksi ja Lupuksi, ja lähettää nämä sieppaamaan Roopen onnenlantin. Kuuluisa toimittaja tulee haastattelemaan Roopea, joka tietämättään esittelee veljenpoikinaan Karhukoplan.
Roope, pojat ja Tepa vierailevat Roopen esi-isän rakentamassa linnassa, jota paikallinen väki pelkää. Linnaa näet pitää vallassaan suuri, hohtava kummitushurtta. Mutta nykyankkoja ei niin vain lannistetakaan kummitusjutuilla. Roope päättää ratkaista aavekoiran arvoituksen.
Rouva Selma Taateli on niin vakuuttava valkyrian roolissa, että viikingit kaappaavat hänet ja vievät kyläänsä. Pelastusoperaatioon osallistuvat Heimo Huima, Roope, Tupu, Hupu ja Lupu sekä pikkuinen Tepa.
Roope retkikuntineen osallistuu tutkimusmatkailijain vuoden kilpailuun, jonka tavoitteena on Tshingis-kaanin kadonneen kruunun tuominen Ankkalinnaan. Mutkia Roopen matkaan aiheuttaa petollinen kilpatoveri ja kruunua hallussaan pitävä jättimäinen luminainen.
Pelle Peloton on keksinyt siirtosäteen, jonka avulla huonekaluja voi siirrellä mielensä mukaan paikasta toiseen. Karhukopla kaappaa keksinnön siirtääkseen Roopen rahat itselleen sopivaan paikkaan. Samalla tulee siirretyksi paljon sellaistakin, mihin ei ollut tarkoitus kajota.
Roope lähtee maan uumeniin selvittämään, mistä salaperäiset äänet kaivostunnelissa ovat peräisin. Hän törmää olentoihin, jotka urheilukisoillaan aiheuttavat maanjäristyksiä.
Milla Magia muuttaa Karhukoplan Tupuksi, Hupuksi ja Lupuksi, ja lähettää nämä sieppaamaan Roopen onnenlantin. Kuuluisa toimittaja tulee haastattelemaan Roopea, joka tietämättään esittelee veljenpoikinaan Karhukoplan.
Roope, pojat ja Tepa vierailevat Roopen esi-isän rakentamassa linnassa, jota paikallinen väki pelkää. Linnaa näet pitää vallassaan suuri, hohtava kummitushurtta. Mutta nykyankkoja ei niin vain lannistetakaan kummitusjutuilla. Roope päättää ratkaista aavekoiran arvoituksen.
Rouva Selma Taateli on niin vakuuttava valkyrian roolissa, että viikingit kaappaavat hänet ja vievät kyläänsä. Pelastusoperaatioon osallistuvat Heimo Huima, Roope, Tupu, Hupu ja Lupu sekä pikkuinen Tepa.
Roope retkikuntineen osallistuu tutkimusmatkailijain vuoden kilpailuun, jonka tavoitteena on Tshingis-kaanin kadonneen kruunun tuominen Ankkalinnaan. Mutkia Roopen matkaan aiheuttaa petollinen kilpatoveri ja kruunua hallussaan pitävä jättimäinen luminainen.
Pelle Peloton on keksinyt siirtosäteen, jonka avulla huonekaluja voi siirrellä mielensä mukaan paikasta toiseen. Karhukopla kaappaa keksinnön siirtääkseen Roopen rahat itselleen sopivaan paikkaan. Samalla tulee siirretyksi paljon sellaistakin, mihin ei ollut tarkoitus kajota.