Kuvassa Pippa. Pippa pyytää Popia ottamaan hänestä valokuvan, jossa hän tekee komean hypyn. Työ on helpommin sanottu kuin tehty. Lopulta Popi keksii luovan ratkaisun.
Yllätyksiä. Pippa koristelee naamaria yllätykseksi Popille. Popi tulee paikalle ennen kuin yllätys on valmis. Pippa yrittää pitää Popin ulkona, jottei tämä näkisi yllätystä liian aikaisin.
Pallo ja laukku. Pippa ja Popi menevät puistoon pelaamaan jalkapalloa kavereiden kanssa. Popi pahastuu, kun Ansku potkaisee vahingossa hänen jalkapallolta näyttävän laukkunsa puuhun.
Pelotteluleikki. Pippa ja Popi leikkivät pelotteluleikkiä, jossa yrittävät säikytellä toisiaan. Pippa piiloutuu Popilta, ja kun Popi säikähtää toden teolla, Pippa tajuaa menneensä hieman liian pitkälle.
Maali! Pippa ja Popi pelaavat jalkapallo-ottelua Anskua ja Sakkea vastaan. Popi äityy voitonhimossaan itsekkääksi, mutta oppii sitten, että hyvä joukkuetoveri on tärkeämpi asia kuin voittaminen.
Avaruustutkijat. Pippa ja Popi leikkivät avaruustutkijoita. Pippa näkee linnunmunia ja jää odottamaan kuoriutumista. Popi haluaisi jatkaa leikkiä. Nokkelasti ystävykset yhdistävät mielitekonsa.
Ramppikuumetta. Pippa ja Popi päättävät järjestää hauskasta leikistään lavaesityksen. Pippaan iskee kuitenkin ramppikuume, eikä hän pysty jatkamaan. Lopulta Pippa saa kuitenkin rohkaistua mielensä.
Yllätysjuhla. Popi päättää järjestää Pipalle yllätysjuhlan, mutta valmistelut menevät mönkään. Popi haluaisi perua juhlan, mutta Pippa ei kauneusvirheistä piittaa - päinvastoin!
Onnenkeppi. Pippa löytää "onnenkepin", jonka avulla hän ja Popi auttavat ystäviään. Pippa joutuu kiperän valinnan eteen, kun he huomaavat leppäkertun hädässä.
Anskun hassut eväät. Ansku pahastuu, kun kukaan ei huoli hänen ruokia esittäviä saviveistoksiaan. Pippa ja Popi keksivät, millä tavoin Anskun savitöistä saadaan niin kiehtovia, että ne viedään käsistä.
Huonon onnen Sakke. Sakke ei uskalla esiintyä, ja hän keksii jos jonkinlaista tekosyytä välttääkseen epämukavan tilanteen. Pippa ja Popi keksivät hauskan tavan ystävänsä rohkaisemiseksi.
Tanssikilpailu. Pippa laatii säännöt tanssikilpailuun ja päättää, että Sakke toimii tuomarina. Kun Sakke ei julistakaan Pippaa voittajaksi, Pipasta tuntuu, että hän on kokenut vääryyttä.
Jamila-päivä. Kun Pippa ja Popi näkevät Jamilan puuhailevan yksikseen, he päättävät leikkiä koko päivän vain Jamilan kanssa. Jamila kuitenkin viihtyy yksikseen, toisin kuin ystävykset olivat arvelleet.
Robo-Popi. Pippa ja Popi rikkovat vahingossa Anskun rakentaman ranta-asetelman. Pippa livistää ensin paikalta mutta ymmärtää sitten, että kumpikin on yhtä lailla syyllinen.
Dinoja siellä, dinoja täällä. Pippa ei jaksa keskittyä Popi keksimään lelunetsintäleikkiin, sillä hänen mielessään pyörivät dinosaurukset. Hän odottaa kärsimättömänä Jamilan lupaamaa dinosaurus-kirjaa.
Varokaa krokotiileja! Pippa ja Popi leikkivät ystävien kanssa leikkiä, jossa ei saa koskettaa jalalla maahan, tai krokotiili nappaa. Pippa innostuu leikistä liiaksikin, jolloin Popin tuskastuu.
Talvinäytelmä. Pippa haluaa ohjata näytelmän, jossa koko kaveripoppoo on mukana. Kun Pippa jakaa kaikki hauskat roolit Popille, muiden kiinnostus lopahtaa, ja esitys uhkaa mennä mönkään.
Talvikisat. Popi juhlii kelkkakilpailun voittoa, vaikka tietää oikaisseensa. Popi suostuttelee Pipan pitämään vilpin salassa, mutta tajuaa sitten, että on epäreilua pyytää toista salailemaan.
Lumivalmentajat. Pippa ja Popi yrittävät opettaa Jamilalle kelkkailua, mutta Jamila ei saa selkoa ristiriitaisista neuvoista. Jamila osoittaa, että parhaisiin tuloksiin päästään kuuntelemalla toisia.
Ken pimeää pelkäisi. Pipan yövalo menee rikki, jolloin paljastuu, että Pippa pelkää pimeää. Popi osoittaa luovalla tavalla Pipalle, että pimeys voikin olla hauska juttu.
Vaihtokaupat. Popi ehdottaa Pipalle, että he vaihtaisivat leluja. Popi tulee katumapäälle ja yrittää vaihtaa lelut takaisin, mutta Pippa haluaakin pitää Popin entisen lelun.
Velhopiknikki. Pippa ja Popi ovat velhopiknikillä kavereidensa kanssa. Anskun tietämättä muut retkeläiset syövät Anskun leivokset. He yrittävät salata tekonsa ja siten vain pahentavat asioita.
Kahden vaiheilla. Popi on luvannut leikkiä Pipan kanssa, mutta unohtaa, että hänen piti leikkiä Anskunkin kanssa. Popi ei kehtaa paljastaa unohdustaan ja yrittää leikkiä kummankin kanssa erikseen.
Lettukestit. Pippa ja Popi koristelevat lettuja. Popi ehdottaa, että he tekisivät letuista toistensa näköiset. Touhu on hauskaa, kunnes syntyy kähinää siitä, millaisia letuista pitäisi tulla.
Ötökkähotelli. Pippa ja Popi auttavat Jamilaa rakentamaan huoneen muurahaisille Jamilan ötökkähotellin. Pippa ja Popi kuitenkin melskaavat niin, että muurahaiset lähtevät karkuun.
Taru lohikäärmeestä. Pippa ja Popi kavereineen keksivät huiman lohikäärmeleikin. Pippaa kyllästyttää, kun hän joutuu esittämään vankia, ja niinpä hän yrittää saada itselleen isomman roolin leikissä.
Epätahtiin. Sakke haluaa liittyä Pipan ja Popin bändiin. Sakke kuitenkin soittaa rumpuaan liian lujaa ja vieläpä epätahtiin, ja Pippa ja Popi ajavat hänet pois. Ystävykset tulevat kuitenkin katumapäälle.
Rullailua. Pippa yrittää opettaa Popilla rullaluistelua. Pippa alkaa kuitenkin esitellä taitojaan vähän liiaksikin, ja Popi lannistuu täysin. Pipan on keksittävä, miten saada ystävänsä taas luistelemaan.